Władze samorządowe, obsadzając zarządy gminne spółek, będą miały wpływ na zatrudnianie w nich pracowników i wybór kooperantów, bez ponoszenia ryzyka finansowego.
Gminne spółki pozbawione konkurencji nie będą zmuszone do dbałości o efektywność, podnoszenia jakości usług, wzrostu wydajności pracy, minimalizacji kosztów. Doświadczenie pokazuje, że zarządy spółek mających pozycję monopolistyczną tolerują nadmierne zatrudnienie i przyjmują "poleconych" pracowników. W efekcie opłaty ponoszone przez mieszkańców będą rosły szybciej niż w warunkach konkurencji.
Przedsiębiorcy, którzy zainwestowali w zakup sprzętu do transportu i segregacji odpadów, zostaną wyeliminowani z rynku. Spowoduje to dalsze zmniejszenie zaufania przedsiębiorców do państwa i w konsekwencji zmniejszenie skłonności do inwestycji.
Zgodnie z nowelizacją ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, sejmiki województw zobowiązane były uchwalić, do 30 czerwca 2012 roku, zaktualizowane wojewódzkie plany gospodarki odpadami (WPGO). Do chwili obecnej tylko część sejmików przyjęła uchwały w sprawie aktualizacji WPGO. W części uchwalonych i w niektórych przygotowanych projektach WPGO znalazły się nieprawidłowości świadczące o naruszeniu dyrektyw Unii Europejskiej oraz prawodawstwa polskiego.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?