Kleopatra służy nie tylko służbom ratowniczym, ale z systemu może korzystać każdy mieszkaniec regionu. Składa się on z dwóch modułów. Pierwszy zaprojektowany jest dla służb ratowniczych w tym m. in. policji, straży pożarnej, pogotowia ratunkowego czy powiatowych i gminnych centrów zarządzania kryzysowego. Jednostki te korzystają ze wspólnej platformy informatycznej, dzięki której łatwiej wymieniają informacje o złych warunkach atmosferycznych, wypadkach czy innych zagrożeniach.
Druga część systemu to wersja internetowa dostępna dla wszystkich mieszkańców, na której znajdują się ostrzeżenia i informacje o bieżących wydarzeniach. Oprócz tego na stronie www.duw.pl w zakładce Dolnośląski Portal Informacyjny znajdują się m.in. porady dotyczące postępowania w sytuacjach zagrożenia. Portal na bieżąco będzie udoskonalany. W planach jest także zamieszczanie informacji o zagrożeniach przez mieszkańców naszego województwa. Projekt Kleopatra kosztuje to 3,5 mln zł z czego 3 mln to dotacje unijne. (źródło: starostwo lubińskie).
Polskie myśliwce w powietrzu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?